Digitální seberealizace

Oblast, která s tématem digitální stopy jistojistě souvisí, je naše sebeprezentace v digitálním prostředí. Internet – nebo spíše konkrétněji sociální sítě – radikálně zmenšují prostor, který zbývá našemu soukromí. Na druhou stranu právě to nahrává možnosti účelnému budování digitální identity ve smyslu jakési značky. Digitální sebeprezentace se tak stala nástrojem brandu, ať už pro firmy nebo i pro jednotlivce.

Celá myšlenka staví na nutnosti ukazovat to, co člověk zrovna dělá, v čem je dobrý a co může nabídnout. To může mít podobu konkrétní webové stránky, portfoliu prací nebo pouhému profilu na sociální síti, prostřednictvím kterého bude člověk sdílet své postřehy, inspiraci a výstupy, jež budou vznikat koncepčně a uceleně v rámci dané odbornosti. V takovém případě hovoříme o takzvané „práci nahlas“. Prezentovat sebe i svoji práci můžeme i mimoděk prostřednictvím veškeré naší aktivity na internetu. Je tedy potřeba dopředu uvažovat, jak v digitálním prostředí vystupovat a co všechno je adekvátní sdílet s přihlédnutím na naší sebeprezentaci.