Kurátorství obsahu

O informačním kurátorství jsme si již říkali v kontextu organizace znalostí. V kontextu integrace obsahu jde právě o umění najít ty správné digitální objekty a o schopnost tyto objekty spojit tak, aby daly dohromady nějaký funkční celek za určitým účelem. Nejedná se přitom o soubory artefaktů sloužící k archivaci, přímo naopak. Hlavním cílem je s těmito soubory objektů vědomě pracovat.

Výsledek takového kurátorství si můžeme představit například jako playlist videí na YouTube na konkrétní vzdělávací téma, soubor obrázků na Pinterestu pro inspiraci na nějakém projektu nebo směsici různých forem dokumentů (audio nahrávek, textů, obrázků či videí) například ve složce na svém cloudu.

Kurátorské umění je důležitou součást práce v digitálním prostředí zejména tehdy, kdy není nutné vytvářet svůj vlastní obsah, ale kreativně a efektivně přejímat obsah již vytvořený někým jiným. Tím nejpodstatnějším je vytáhnout z dohledaných digitálních artefaktů to nejlepší a umět z těchto vydestilovaných střípků vytvořit něco uceleného a nového.