Personalizace ve vyhledávání

Internetové vyhledávače o nás mají velké množství informací. Hlavně o tom, co nás baví a zajímá, a to právě kvůli tomu, že v těchto vyhledávačích vyhledáváme. Tyto vyhledávače se pak na základě těchto dat snaží naše hledání zjednodušit a dodat nám ty informace, které dle všeho potřebujeme. Tomu se říká personalizace. Například pokud v obrázcích na Googlu zadáte slovo “model”, je dost pravděpodobné, že u každého bude skladba obrázků trochu jiná. Maminkám na mateřské dovolené se ve výsledcích spíše objeví více obrázků s modely nějakých hraček pro děti, dalším pak fotografie modelů a modelek, jiným naopak modely prototypů nových značek automobilů, apod.

V tomto případě jsme podle vyhledávačů už předem rozřazeni do pomyslných škatulek a mnohdy tak nemáme možnost dostat se například k informaci, kterou naopak další nalezne v okamžiku. Existují také vyhledávače, které s personalizací nijakým způsobem nepracují a každý uživatel má možnost vyhledat úplně ty stejné informace jako kdokoliv další. 
 
Příklad takového vyhledávače si ihned ukážeme.