Jak už jsme si řekli, v dnešní době sdílíme podstatně více dat a informací než kdy dřív. Nemusíme o tom však ani vědět. Kdo má ty správné informace, má v rukou obrovskou moc, informace se tak staly novou měnou. Třeba za to, že můžete využívat aplikace zdarma. Typickým příkladem jsou toho služby typu Facebook, Instagram, Twitter a mnohé další. Za jejich využívání nemusíte platit penězi, na oplátku však aplikace využívá data o tom, jak ji používáte, kdy, jak často a podobně. Tato data pak může vývojářská firma stojící za danou aplikací do budoucna snadno zpeněžit. Podívejte se občas do nastavení nějaké aplikace, kterou využíváte, a zjistěte si, jak s vašimi daty nakládá.
Sdílení informací se dotýká v prostředí internetu nejen sociálních médií. Týká se také dalších formátů, jako například klasické blogy, videa či podcasty. Ty mohou sloužit jako cenný zdroj informací pro další lidi – ať už k pouhému rozšíření obzorů či třeba nabytí nových vědomostí. Princip sdílení reflektují obecně všechny sociální sítě, které počítají s tím, že lidé na nich sdílí obsah, který pro ně či pro ostatní může mít nějakou hodnotu. Příkladem může být sociální síť LinkedIn, profesní sociální síť, kde si nejen můžete najít práci, ale také sdílet své pracovní úspěchy, know-how a zajímavosti z vaší profesní oblasti.