Z hlediska bohatosti obsahu má pro nás obraz či video mnohem zajímavější přínos. I u obrazového obsahu platí, že dnes jej má možnost generovat v podstatě každý. Technika, která je k tomu potřeba, je daleko přístupnější a jednodušší z hlediska užívání. Příkladem mohou být fotoaparáty či kamery. Nebo spíše chytré telefony, které již v sobě mají dostatečně kvalitní fotoaparát, který dokáže relativně dostatečně vynahradit dříve profesionální a drahé přístroje.
Lehčí přístupnost tak pouze podporuje myšlenku, že tvořit dnes může každý. Stačí vytáhnout mobilní zařízení a začít fotit nebo natáčet. Zde můžeme obrazový či video materiál rozdělit na dvě základní skupiny – na instantní a na ten, který bude dále nějakým způsobem zpracováván. Instantní obsah si můžeme představit například v podobě publikovaných Instagram stories. Ve druhé skupině to bude kupříkladu video na YouTube, které jeho autor nejdříve zpracovává ve video editoru pro dosažení maximální výpovědní hodnoty. Obrazový materiál (zejména pak fotografie) ve velké míře nahradil rozsáhlé texty, ty dnes hrají spíše doplňující roli.